Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2012 00:01 - atom4e
Автор: ladydream Категория: Изкуство   
Прочетен: 1875 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 15.09.2012 00:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Имам удоволствието да споделя непретендиращ с нищо, но личен избор на подбрани стръкчета от проникновенописите на един много млад, но вътрешно особено зрял автор-Венцислав Василев-аtom4e

Ескизи от отвъд-време-пространствените му странствания може да разгледате в галерията, която функционира денонщно тук: atom4e.blogspot.com


Вникващо четене:




Контраволюция

 

Дай, помогни, да разтърсим вселената,

та да се преподреди

в нови позиции, разположения,

орбити с нови звезди.

Дай, да заприщим потока на времето

с някой космически бент

и да се върнем в мига-сътворение,

вечния първи момент.

Дай, радикално света да прекрачим

с всичките му шумотевици...

Има един за надмогване начин –

като започнем от себе си.

 


Кой кого

 

На дните бързи ишиаса

боли и не познава лек,

но нека ме тормози. Аз съм

просто някакъв човек.

 

Животът – неизбежна каса,

която не приема чек,

преджобва ме за дъх, но аз съм

просто някакъв човек.

 

Животът е една гримаса

за ден, година или век,

присвила битието. Аз съм

просто някакъв човек.

 

Нали съм с правилна нагласа

и аперкътът му е мек,

защото се приемам – аз съм

просто някакъв човек.

 

Решавам, че е безопасен –

омръзна ми да съм нащрек.

Пък и да ме блъсне – аз съм

просто някакъв човек.

 

Подходът ми е ефикасен –

подкарал съм на самотек,

защото ми е проза. Аз съм

просто някакъв човек.

 

И как да ме обвърже... Даже

го поизбива на комплекси -

животът, че е маловажен.

Просто някакъв човек съм.

 

А щом си тръгне огорчен,

уж вездесъщ и безметежен,

не вярвам да ме парне мен -

едва ли ще го забележа.

 

Източник: http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=153807

 

image

Режим на водата

 

 

Светът е сух в герана си затънтен.

А истинският свят курбанно капе

през дупката, наречена му Слънце,

 

която се смалява на етапи.

 

 

Източник: http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=154927

 

 

 

 

От самотност, през самота, към…

 

 

Не знаеш ли какво е самотата?

Не! Болката е само твоя Аз.

А тя е най-бездънния запас

от всичко непознато и познато.

 

 

Да бъдеш сам, но истински, е благо.

Сам, без мисли, чувства и нагласи.

Навлезеш ли така в самотността си

се сливаш със вселената веднага.

 

 

Не знаеш ли какво е самотата?

И по-добре е - с думи - да не знаеш.

Но потъни в сърцето и, до края,

за да повдигнеш в себе си земята.

 

 

Защото самотата е безмера,

небето и най-тайната ти същност.

Самотността е пътя ти към къщи,

където целостта си ще намериш.

 

 

Източник:

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=154071


Антитворческо

Макар и безвъзвратно разделени,

донякъде усещаме, все още,
че явната реалност е внушение,
в което битието ни е общо.

И тъй, кое от двете същността ни е?!
Взаимност или индивидуалност?
Дори и надсетивното познание
е просто отразено огледално

от нашите психически процеси.
Така и абсолютът е тъмница.
Създателю на граници, къде си?!
Подмина си спасението. Спри се!

част от страхотен проникновен ре-коментар на автора относно средното четиристишие в този стих/ФБ/: "…По него мога да ти напиша цяла книга относно всичко онова, което е налично в енергоинформационното поле на земята и до което, малко или много, всички имаме контакт и достъп, но правим изключително обвързващата ни грешка да си мислим, че то има по-висша от човешката природа. А то е като конденз по магнитното стъкло на планетата, вследствие изпаренията на всички човешки психики. Ако слънчев гълъб опита да долети до нас ще се блъска в него и никога няма да премине.Ако не отворим прозорците... "

публикувано в:
http://hulite.net/modules.php













Гласувай:
1



1. анонимен - интересен ми е подборът ти, Белчо :)
15.09.2012 21:51
интересен ми е подборът ти, Белчо :)
цитирай
2. ladydream - непретенциозен-аз го и написах. . . ...
22.09.2012 00:26
непретенциозен-аз го и написах...нищонезначещ...просто фокус върху някои от сетивните ти ракурси, стръкчета тревички от полянките на безвремието, които особено ме радват и ми се иска повече хора да уловят отвъдсетивната естетика....
В следващият постинг са ми още по-, ама ако взема да чета още, трябва всички почти да си засиля, това важи и за другите автори, ама тогава няма да си е мой блог. Пък и тези са само отмъкнати от тук--там, още не съм правила кастинга от книжката ;-P
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ladydream
Категория: Изкуство
Прочетен: 2009514
Постинги: 756
Коментари: 1052
Гласове: 5569
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930