Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2013 17:54 - Изложба и нова стихосбирка "Изваяна от скреж любов"-Радослав Коцев-Даро
Автор: ladydream Категория: Изкуство   
Прочетен: 2765 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.06.2013 18:08


 АНОТАЦИЯ /ИЗВАЯНА ОТ СКРЕЖ ЛЮБОВ/ 

Какво се случва, когато художникът размесва цветовете на палитрата? Получават се нови цветове, субективни нюанси на себеизразяването. А какво се случва, когато един художник посегне към словото и го смеси с цветните си видения? Тогава... Тогава се получават странни на произнасяне и вкус думи, пещерни небостъргачи, небесни падини. Оксиморонности. Странности, наистина. Ала странността е нормалното състояние на уникалното в нас. Неговата палатка. Или неговият дом. Стихосбирката "Изваяна от скреж любов" на Радослав Коцев - Даро ни предлага точно такъв ракурс, оставяйки ни да "отключим" текстовете с ключа на собствената ни уникалност, с емпатията на собствената ни странност... 

Кръстьо Раленков

детето на деня


Кажеш му: обичам те!

И то се озъби

и хукне да играе.


Каже ти: обичам те!

И сърцето ти хлъцне

и започне да ридае.


Ти знаеш на кой и кога

сълзата по мъжки говори

с очи на хлапак

и с лице към стената.


Когато самотен и тъжен

детето в теб се усмихне,

точно тогава си...

истински обичан.


И точно тогава си

истински...

и тихо разплакан!


размяна


Аз вече бил съм при тебе, Господи!

Помниш ли прокопания канал за вода,

когато на пет се перчих смел пред деца

и те с ужасени очи запечатваха

как земята ме глътва

и пръстта ми запушва устата?

Тогава ми рече: „Подранил си момко”

...и чрез ръката на Стайко

ме върна у дома за косата.


Аз вече бил съм при Сина Ти, Господи!

С Него играехме на жмичка,

и когато Той ме откриваше зад мама

аз засрамен примижавах – привичка.

Сега, в любовта си отново Го търся.

(казват, че бил отдясно до Тебе)

В Ден ще дойда, и ще остана

вдясно от Него – не протоколно,

а като един от милионите новородни.


Ти вече бил си при мене, Господи!

Помниш ли есента на 89 година,

когато в мазето до „Кристал”

хвърлях кюмюр – в котела?

Ти идваше при мене на топло,

седяхме, общувахме кротко,

после ме извеждаше за ръката

отвън на студено и светло,

за да разбера, че Свободата

не е уютен дом с парно,

а вървян път с Тебе.


Сина Ти вече бил е при мене, Господи!

Паметта стаена в клетка, помни

как Правдата и Любовта

ме разпъваха в двете посоки,

как омраза и невежество

ковяха краката ми боси...

тогава Той разчупи печати

и със заветни Слова ме врече:

„Обичай врага като себе си”

…без себе си – с Теб…


човекът е сърце, узряло за търпение


Човешко е да се вини,

човешко е да се изстрада.

Отместиш ли го настрани

желанието ястребово те напада.


Несветли са очите на луни,

щом от сърцето все се отклоняват.

Сърцето с нечовешкото търпи.

И с надчовешко себе си смирява.


Радослав Коцев-Даро


image


image




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ladydream
Категория: Изкуство
Прочетен: 2012826
Постинги: 756
Коментари: 1052
Гласове: 5569
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930