Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2012 21:13 - Красива...изящна...мъдролика...свежа...Свежа Дачева
Автор: ladydream Категория: Поезия   
Прочетен: 3724 Коментари: 2 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•

Внезаптият,
излязъл иззад съседния ъгъл,
с атлазени стъпки промъкващ се вятър...-
душа на отдавна умрял,
дошла да помилва тревата...
Вятър,само вятър,
си казваме един на друг тогава.
Така е винаги,
когато се скупчваме до засло`на защи`тен
на вярата в "едниствено възможното"

ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*
””*°•.ƸӜƷ•

Да пораснеш дотолкова,
че да осиновиш чувствата си,
е горе-долу като да осиновиш стихиите:
земята-с непредвидимите и` колики,
морето-с неговите среднощни ревове
и вечно мокри пелени,
небето-с капризите му
(лъчезарна усмивка, настръхнала враждебност),
бурята-с опасните и` войнствени щуротии...
Да пораснеш дотолкова,
че да ПРИЕМЕШ в сърцето си
най-болезненто жигосване,
да понесеш най-тежкият печат:
отвъдната усмивка на смъртен бог.

ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*
””*°•.ƸӜƷ•

Не си достатъчно голям,
и си безполезен,
ако не може беса ми
да забие котешките си нокти
в пухкавостта на небето ти.
Безполезна съм,
и не съм достатъчно голяма,
ако не може гневът ти
да се излее и разсипе
сред синевата на водите ми.

ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*
””*°•.ƸӜƷ•

Чувствам се безпричинно 
и тихо щастлива.
Сякаш накой (много далеч...)
е толкова щастлив,
че свети като слънце,
и ми праща от светлината си.

СВЕЖА ДАЧЕВА
/из "Черни диаманти"/






Гласувай:
7



1. mariniki - наистина...
14.11.2012 21:56
изящна и мъдролика... впечатлиха ме
стиховете на Свежа Дачева...
благодаря ти...
цитирай
2. ladydream - Дамата живее извън страната ни, но ...
17.11.2012 15:01
Дамата живее извън страната ни, но се оказа изключително сърдечна и отзивчива, а творчеството и` е респектиращо и като продуктивност, и като поетика.
При първа възможност ще потърся в библиотеката заглавията на книгите и`, които любезно ми предостави като информация.
Радвам се, че ти е допаднала. Ще има още нейни свежинки.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ladydream
Категория: Изкуство
Прочетен: 2009303
Постинги: 756
Коментари: 1052
Гласове: 5569
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930