Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2010 07:07 - Автобус
Автор: ladydream Категория: Тя и той   
Прочетен: 2838 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 26.09.2010 22:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Постингът липсваше, изтрих го поради технически проблем с некоректно публикуване от чернови. Авторът за щастие най-после е открит. Ето и истинската творба, която търсех толкова години и всъщност не е текст за песен, а страхотно стихотворение на уважаван от мен голям творец. Приятно четене::

АВТОБУС   Когато нямаш никого, когато от самотата вече те е гнус, Във края на дъждовното си лято качи се на случаен автобус.   Поискай си билет, седни полека и като старец поглед наведи. Загърбил те е може би човекът, с когото другарувал си преди.   Но той мълчи… Представяш ли си само как глупаво изглежда отстрани –  глава ако сведе на твойто рамо, ще прихнат вкупом всичките жени.   Защо така? Не е ли някак страшно да сме самотни в тъпкан автобус? Нали еднакво всички ни поклаща по спирките – и става все по пуст?   Ела със мен! В движение да скочим! Ако не можеш, аз ще скоча пръв. Пробягващите тротоарни плочи да стоплим със човешката си кръв.   Валери Станков  (1983 ДИ "Г. Бакалов" - Варна, "Нощен хляб")
 
 


Тагове:   лято,   самота,   нещастие,


Гласувай:
6



1. ili4e - Недоумение
21.09.2010 08:11
Уважаемо момиче, благодаря, че ни давате да прочетем прекрасното стихотворение на поета Валери Станков!
Неговото оригинално заглавие е "Автобус" и е печатано в стихосбирката "Нощен хляб" през далечната 1983 г.
(1983 ДИ "Г. Бакалов" - Варна, "Нощен хляб", стихосбирка, първо издание, автор - Валери Станков)
Защо не проявявате коректност и го пускате като свое лично творчество? Бъдете така добра и се поправете, проявете нужното уважение към поета, към нас и към себе си?
И като го цитирате - поне го цитирайте цялото!
Ако ви е трудно - деактивирайте този постинг. Надявам се на Вашата отговорност и човещина.
цитирай
2. ladydream - Важно!!!
21.09.2010 12:47
Здравейте!

Първо благодаря за включването и искам да направя няколко уточнения:

1/Този текст го зная само изпят като песен и съм го свалила, за да го запазя от една мнооооого стара касетка, в изпълнение на моя далечна позната и неин състудент. Търсих го в нета и писах в няколко форума, но никой не знаеше чий е. Така успешно съм откривала други автори на стихове, публицистични материали и песни, като действително са били цитирани неточно и непълно. Конкретно за този пост-текстът съм го набрала като чернова в блога преди доста месеци отново с молба да намеря автора! Черновата се публикува автоматично и при това е станало с разформатиран текст, липсващи още снимки и я няма изобщо тази част дали някой знае чия е песента и текста и т.н.. Случва ми се за трети път да имам проблеми с блога и да ми изчезват цели постинги или откъси-писах на съдържателите-никакъв отговор. Съжалявам, че и сега е станало така, но това не е в никакъв случай опит да злепоставя автора и да бъда некоректна.

2/ Самата аз също пиша, имам напълно различен стил и никога не бих публикувала чужда творба като своя! Напротив, по същия начин съм реагирала остро, когато съм откривала мои неща или откъси от тях копирани и префасонирани, така че мога само да благодаря, че чрез Вас открих най-после автора.Всяко зло за добро...

3/ Изключително много уважавам Валери Станков, тази година бях и на представянето на новата му книга, имам негови стихосбирки, както и съм подарявала такива на приятели. За съжаление тази стихосбирка, която посочвате я нямам, но ще я открия в библиотеката и ще се запозная с оригинала, който така или иначе съм търсила.

цитирай
3. ladydream - ...
21.09.2010 12:54
4/ Сега ще изтрия текста на стихотворението и ще го публикувам едва, когато намеря книгата. Ако желаете да ми го пратите 1:1 ще съм също много признателна. Бихте могли да разгледате блога ми и да видите, че винаги публикувам и имената на творбите, и на авторите, и източникът от където съм взела информацията. На почти всички при това, съм търсила първо координати, за да помоля за позволение да сложа творбата им в блога си, пощата ми е пълна с такива и-мейли! В крайта сметка не съм извършила престъпление, търсейки някоя песен и нямам вина, че възползвайки се от опцията "Чернови" и "Публикувай на определена дата" се е получил проблем! Извинявам се обаче публично на Вас и г-н Станков за причинените неудобства.

5/Надявам се коментарите ми да изяснят нещата. Познавам доста хора, които се занимават приоритетно или не с изкуство и съм в прекрасни отношения с тях. Но нито те, нито аз бихме могли да знаем абсолютно всички творби чии са и какви са оригиналите. В случая издирвах и тескта и дали има оригинална такава песен. Разбирам раздразнението Ви, но съвестта ми е абсолютно чиста и не мога да отговарям за това, което се е получило, само да го поправя, донякъде благодарение на Вашата намеса. Не си влизам всеки ден блога и нямаше да го забележа вероятно веднага. Съжалявам, ако съм допуснала правописни или пунктуационни грешки, но точно сега нямам възможност да прецизирам и тях.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ladydream
Категория: Изкуство
Прочетен: 2000679
Постинги: 756
Коментари: 1052
Гласове: 5569
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031